Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Operations > Management (Operations), Management & Consulting > Teamleider, Administratief > Management (Administratief), Administratief > Management, Administratief > Overig (Administratief)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Over de opdracht
De Teammanager Schade is verantwoordelijk voor de resultaat- én ontwikkelingsgerichte aansturing van één van de teams binnen het schadebedrijf.
Doel van de functie
Het realiseren van het beleid en doelstellingen van het toegewezen team en het hiertoe bieden van leiderschap aan de medewerkers.
Organisatorische positie
Ontvangt hiërarchisch leiding van de betreffende Afdelingsmanager
Geeft hiërarchisch leiding aan ca. 15 tot 20 medewerkers
Functie specifieke resultaatgebieden/kerntaken
Beleid (mede) ontwikkelen en realiseren
Beleid (mede) ontwikkeld, zodanig dat vastgestelde doelstellingen behaald kunnen worden.
Levert vanuit het eigen verantwoordelijkheidsgebied een bijdrage aan het operationeel en tactisch beleid van de eigen afdeling en de verzekeringen maatschappij.
Werkt business cases uit die bijdragen aan de strategische doelstellingen zoals klanttevredenheid, kostenreductie, prestatieverbetering etc.
Vertaalt het vastgesteld beleid en KPI’s naar een teamjaarplan inclusief begroting en bereikt hierover overeenstemming met de leidinggevende.
Draagt zorg voor de implementatie en voert regie op de uitvoering van het teamjaarplan.
Bewaakt het teambudget en onderneemt actie bij dreigende tekorten en/of overschotten.
Evalueert de uitvoering van het teamjaarplan en informeert periodiek aan de leidinggevende.
Team aansturen en faciliteren
Wendbaar team.
Duurzaam inzetbare medewerkers.
Professionele ontwikkeling van medewerkers gerealiseerd
Richt het team in zodanig dat kwaliteit is gewaarborgd, veranderingen flexibel kunnen worden doorgevoerd en het team aantrekkelijk is voor haar medewerkers, werkt hiertoe nauw samen met de senior medewerkers/specialisten.
Geeft leiding aan het team in algemene zin op het gebied van personele, organisatorische en budgettaire aangelegenheden binnen de daartoe gestelde beleidskaders en geldende richtlijnen.
Draagt zorg voor de juiste kwantitatieve en kwalitatieve bezetting binnen het team. Business en ‘people’ doelstellingen gehaald.
Signaleert problemen, risico’s en knelpunten en zorgt voor het oplossen van problemen en het vermijden van onnodige risico’s.
Stuurt op resultaten én ontwikkeling; geeft medewerkers de ruimte zich verder te ontwikkelen en stimuleert zelfontplooiing.
Is multi-inzetbaar, binnen het eigen team maar ook ten behoeve van andere teams binnen de schade afdelingen indien de situatie daar om vraagt.
Interne en/of externe vertegenwoordiging
Positieve beïnvloeding van besluitvorming
Bouwt en onderhoudt een netwerk van relevante relaties
Vertegenwoordigt de verzekeringsmaatschappij in relevante in- of externe gremia, binnen en buiten de formule.
Participeert in projecten/multidisciplinaire teams.
Werkprocessen optimaliseren
Optimaal verloop van de werkprocessen binnen het team en binnen de keten.
Stakeholders zijn goed geïnformeerd
Draagt zorg voor een adequate inrichting van de processen binnen het team en bewaakt de samenhang tussen de verschillende activiteiten.
Is verantwoordelijk voor zorgvuldig ketenmanagement, werkt samen met de diverse stakeholders en zorgt voor goede afstemming/afspraken.
Draagt zorg voor een goed, efficiënt en tijdig verloop van de processen binnen het eigen team conform de daartoe opgestelde kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen. Toetst de realisatie van deze doelstellingen.
Signaleert problemen en knelpunten in de uitvoering van het jaarplan en de dagelijkse werkzaamheden.
Stelt verbetervoorstellen op en zorgt dat problemen worden opgelost.
Draagt zorg voor optimalisatie van processen binnen het eigen team.
Levert een bijdrage aan diverse projecten en werkgroepen, geeft daarbij advies en draagt zorg voor adequate inbedding van de uit deze activiteiten/projecten voortvloeiende resultaten.
Â
Kennis en vaardigheden
Hbo werk- en denkniveau en afgeronde Hbo opleiding/diploma.
Ervaring als leidinggevende binnen een verzekeringsomgeving.
Voldoet aan alle deskundigheids- /vakbekwaamheidseisen die de organisatie én wet- en regelgeving aan deze functie stelt.
Diepgaande kennis van het toegewezen verantwoordelijkheidsgebied.
Kennis van procesmanagement/inrichting (LEAN) en (enige) kennis van de agile manier van werken.
Kennis van financiële dienstverlening.
Competentieprofiel
Organisatie competenties
Verandervermogen
Initiatief
Resultaatgerichtheid
Functie competenties
Klantgerichtheid
Plannen en Organiseren
Analytisch vermogen
Leidinggeven
Ben je geïnteresseerd in deze mooie uitdaging, stuur dan je CV, in WORD format, en motivatie en tarief wens zo snel mogelijk naar ons toe.