Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Projectmanagement ondersteuning > Management (Project management Ondersteuning), Projectmanagement > Projectmanager, Projectmanagement ondersteuning > Projectmanagement ondersteuner, Projectmanagement > Overig (Projectmanagement), Projectmanagement ondersteuning > Overig (Project management Ondersteuning)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Opdracht
Deze gemeente is een gemeente in beweging. De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan een goede fundering voor de implementatie van de Woo. Nu is het moment om dit verder in praktijk te brengen en de organisatie hierin mee te nemen.
Als projectleider heb je een belangrijke rol bij het optimaliseren van het proces voor passieve openbaarmaking en de voorbereiding voor de actieve digitale openbaarmaking. Dit proces wordt ondersteund door het Woo-bureau. Je bent de spil die verschillende onderdelen binnen de organisatie met elkaar verbindt en de organisatie meekrijgt in de ontwikkelingen ten aanzien van de Woo. Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van informatiehuishouding en informatie op orde en draagt actief bij aan het verbeteren van de informatiehuishouding op de 11 categorieën van de Woo.
Resultaten
We verwachten dat je als projectleider een aantal concrete opbouw- en inrichtingswerkzaamheden afrondt:
1. Implementatie van passieve en actieve openbaarmaking;
2. Het optimaliseren van bijbehorende processen;
3. Bijdragen aan het verbeteren van de informatiehuishouding omtrent de 11 categorieën van de Woo.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Scherp Uurtarief inclusief reiskosten en exclusief btw;
2. Minimaal afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van implementatie en optimalisatie van processen;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar in de rol van projectleider en/of kwartiermaker (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring op het gebied van informatiehuishouding (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar op het gebied van implementatie van wetgeving en/of informatievoorziening in primaire en bedrijfsvoering processen (30 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met veranderprocessen binnen een overheidsorganisatie (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Je weet collega’s te betrekken, enthousiasmeert en legt uit over het hoe en waarom.
– Je bent doortastend, hebt het vermogen om breed te kijken (en te doen!) en beschikt over een flinke dosis creativiteit. Dat je graag en goed samenwerkt met anderen, resultaatgericht en communicatief vaardig bent en planmatig kunt werken, mag voor jou als professional geen verrassing zijn.
– Je doorgrondt het proces – en de relatie met samenhangende processen – volledig.
– Je weet waarover je het hebt, hebt een duidelijke visie op de manier waarop het proces zou moeten verlopen en kan deze visie ook overbrengen op alle betrokkenen in het proces.
– Gedegen kennis van wet- en regelgeving zoals de Wet open overheid, Actieplan informatiehuishouding ‘Open op Orde’, de AVG, Archiefwet;
– Je hebt voldoende kracht en durf om besluiten te nemen en autonoom procesverbeteringen door te voeren. Ook ben je in staat om voldoende afstand te nemen om overzicht te behouden op wat er nodig is en wat de consequenties zijn van het maken van bepaalde proceskeuzes. Je kunt schakelen tussen abstract denken en praktisch handelen.
Ben je geïnteresseerd in deze mooie uitdaging, stuur dan je CV, in WORD format, motivatie en gewenst tarief zo snel mogelijk naar ons toe.