Interim Coördinator Functioneel Beheer – regio Amsterdam #KRTZ5440268

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 14 juni 2024
Reageren tot 23 juni 2024
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Amsterdam
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 januari 2025
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Coördinator Functioneel Beheer (36 uur) 

Locatie: omgeving Amsterdam
Startdatum: zsm
Duur: 6 maanden
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja
Projectdetachering mogelijk: Ja (salarisindicatie obv 36 u p/w)

Uiterste reactiedatum: 21 juni 2024 om 16:00 uur

We zijn op zoek naar een gedreven en ervaren Coördinator Functioneel Beheer om ons team te versterken. In deze nieuwe functie geef je advies over de beste invulling van deze rol en het team. Op basis van je eigen ervaringen en gesprekken met collega’s en de teammanager, kom je met aanbevelingen over de aansturing van het team functioneel beheerders (18 fte), de professionalisering van het team en de ontwikkeling van onze medewerkers. In de eerste maand stel je een plan van aanpak op, inclusief een tijdsplanning, en binnen afzienbare tijd ligt er een gedegen advies.

Jouw Rol

Als Coördinator Functioneel Beheer speel je een cruciale rol in het waarborgen van de optimale werking en het gebruik van onze informatiesystemen en applicaties. Externe ontwikkelingen en keuzes van het team Informatievoorziening kunnen invloed hebben op de inrichting van functioneel beheer. Je werkt nauw samen met verschillende stakeholders binnen de organisatie en zorgt ervoor dat de IT-systemen aansluiten bij de behoeften van de gebruikers en de organisatiedoelen. Daarnaast ondersteun je de teamleider door een aantal personele taken over te nemen.

Jouw Taken

  • Aanspreekpunt: Je bent het eerste aanspreekpunt voor de teamleider en de functioneel applicatiebeheerders bij vragen, incidenten en problemen.
  • Coördinatie: Je coördineert de functioneel beheeractiviteiten voor diverse IT-systemen en applicaties binnen de organisatie.
  • Ondersteuning en Advies: Je biedt ondersteuning en advies over het oplossen van knelpunten binnen het team.
  • Samenwerking: Je zorgt samen met de teammanager dat de samenwerking en verbinding tussen de verschillende aandachtsgebieden in het team worden verbeterd.
  • Coaching: Je coacht en ondersteunt de functioneel beheerders bij hun activiteiten.
  • Monitoring: Je monitort en coördineert de functioneel beheeractiviteiten en rapporteert hierover aan de teammanager.
  • Wijzigingen en Releases: Je stemt wijzigingen, releases en projecten af met interne en externe stakeholders.
  • Testactiviteiten: Je coördineert testactiviteiten en de uitvoer van acceptatietesten.
  • Ondersteuning Gebruikers: Je ondersteunt gebruikersgroepen bij het gebruik van IT-systemen en verzorgt samen met je team trainingen.
  • Analyse: Je analyseert de gebruikersbehoeften en vertaalt deze naar functionele requirements voor IT-oplossingen.
  • Documentatie: Je maakt en beheert functionele ontwerpen, gebruikershandleidingen en documentatie.
  • Performance Verbetering: Je monitort en verbetert de performance en beschikbaarheid van IT-systemen.

    Waarom solliciteren?

    Bij onze organisatie krijg je de kans om een cruciale rol te spelen in de optimalisatie van onze informatiesystemen en applicaties. Ben jij de ervaren coördinator die wij zoeken? Solliciteer dan nu en help ons om de toekomst van ons functioneel beheer te vormgeven!

       

      FUNCTIE EISEN- EN WENSEN:

      • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bedrijfskunde of Informatica
      • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel beheerder binnen een overheidsinstelling.
      • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het aansturen van multidisciplinaire teams binnen een gemeente.
      • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken.
      • Aantoonbare kennis van BiSL én ITIL-processen.
      • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel beheerder binnen een gemeentelijke instelling.

      Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

      Geef ook in je CV het volgende aan:

      Datum beschikbaarheid;
      Hoeveel uur per week;
      Vakanties of belemmeringen;
      (concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
      Vakantie;
      Uurtarief of Salarisindicatie obv 40 u p/w.

      Mail deze opdracht:
      Deel deze opdracht:

      Voor jou geselecteerde opdrachten

      Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 11 sep 2024    Expertise: Projectmanager ICT, Programmamanager ICT, Overig (ICT - Projectmanagement)
      Locatie: Zeeland    Uiterste reactiedatum: 20 sep 2024    Expertise: Monteur
      Locatie: Nederland    Uiterste reactiedatum: 30 dec 2024    Expertise: Corporate recruiter, Recruiter, Communicatieadviseur, HRM adviseur, Overig (Communicatie)

      Onze partners