Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Projectmanagement ondersteuning > Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuning > Projectmanagement ondersteuner, Projectmanagement > Projectmedewerker
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:
Opdracht:Â Projectondersteuner IV / Projectmedewerker
Locatie: Den Haag
Duur: 16-06-2023 t/m 16-07-2023 (bij goed functioneren wordt verlengd)
Optie op verlenging: ja
Hybride werken: Ja, in overleg
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja
Uiterste reactiedatum: 21 juni 2023 om 16:00 uur
Â
Functieomschrijving
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en gedreven medewerker voor ons Programma Management Office (PMO). Als PMO-medewerker speel je een essentiële rol bij het waarborgen van de kwaliteit en het succes van het IV Programma. In deze functie ben je verantwoordelijk voor de volgende taken:
1. Kwaliteitsborging:
– Je bewaakt de kwaliteit van de projectresultaten door het opzetten en onderhouden van een kwaliteitsmanagementsysteem.
– Je zorgt ervoor dat interne en externe kwaliteitsnormen en eisen worden nageleefd.
– Je voert periodieke kwaliteitscontroles en audits uit en rapporteert de bevindingen aan het management.
2. Ontwikkeling:
– Je definieert en implementeert ontwikkelvoorwaarden om gestructureerde en efficiënte projectontwikkeling te waarborgen.
– Je zorgt voor een soepele overgang van ontwikkeling naar beheer door het vastleggen en onderhouden van de benodigde documentatie en procedures.
– Je bewaakt de voortgang en kwaliteit van de projecten op basis van de vastgestelde ontwikkelvoorwaarden.
3. Documentatie:
– Je stelt standaard voortgangsdocumenten op, beheert ze en zorgt ervoor dat ze up-to-date zijn.
– Je zorgt ervoor dat deze documenten voldoen aan de geldende wet- en regelgeving, evenals de organisatorische richtlijnen en processen.
4. Informatiebeheer:
– Je zorgt voor een gestructureerde en toegankelijke opslag van alle projectinformatie en -documentatie, zodat deze gemakkelijk te vinden zijn voor audits en reviews.
– Je werkt nauw samen met de betrokken projectteams en afdelingen om de juiste informatie op het juiste moment beschikbaar te stellen.
Achtergrond van de opdracht
Onze organisatie heeft behoefte aan een nieuw systeem voor beslisondersteuning dat de continuïteit van onze bedrijfsvoering waarborgt, snellere antwoorden biedt aan aanvragers over verblijfstitels en medewerkers beter ondersteunt op het gebied van informatietechnologie. Het IV programma beschrijft de strategie voor deze vernieuwing van de informatietechnologie. Het programma ontwikkelt en implementeert een tweejaarlijkse roadmap die uiteindelijk resulteert in een geïmplementeerd nieuw systeem voor beslisondersteuning.
Organisatorische context en cultuur
Onze organisatie streeft ernaar een moderne dienstverlener te zijn die informatie- en datagestuurd werkt in het gehele proces van dienstverlening binnen de migratieketen. De afdeling Informatievoorziening (IV) ondersteunt alle bedrijfsprocessen binnen onze organisatie. Deze taken zijn verdeeld over vier afdelingen: Strategie & Regie, Productiehuis, Continuïteit en Technisch Beheer, en Datadiensten. Deze afdelingen werken meestal in zelforganiserende en multidisciplinaire teams die software ontwikkelen en beheren volgens de agile methodiek, met een projectmatige aansturing. De komende jaren zal het bestaande applicatielandschap worden herzien en het huidige systeem geleidelijk worden vervangen.
Het onderhouden van het huidige systeem is momenteel een integraal onderdeel van het IV-werk. De vernieuwing hiervan neemt steeds meer tijd in beslag. Daarnaast ondersteunt IV het platform voor online samenwerking (met name SharePoint), de systemen voor bedrijfsvoering (Datawarehouse, systemen van derden) en die van de publieke domein.
Â
Minimale eisen voor de opdracht
Opleiding, certificaten, kennisniveau
- Je hebt een certificaat in PRINCE2, Agile, Scrum, PMI of PMP.
- Je hebt ten minste een afgeronde HBO-opleiding.
Werk- en denkniveau
- Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring met projectmanagement methodieken en -tools, zoals PRINCE2, Agile, Scrum of PMI/PMP.
- Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie binnen een project- of programmamanagement omgeving.
Wensen
Competenties
- Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling, in het Nederlands.
- Ervaring met werken binnen de Rijksoverheid.
Â
Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing.Â
Geef ook in je CV het volgende aan:
Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.